Amit a vendéglősök és a közétkeztetők a gyakorlatból tudnak, azt egy júliusi felmérés is igazolt: az internetezők nagy többségének a magyar konyha a kedvence. A Bónusz Brigád és a GKI Digitalnak az étterembe járási szokásokról készített kutatása azt is rögzítette, hogy az újdonságok kipróbálására 2000-5000 forintot szánnak, és mielőtt elmennének egy új étterembe, az interneten tájékozódnak róla.

A válaszadók több mint fele szeret teljesen új ízeket kipróbálni. A 25-39 évesek között ez az arány már majdnem 75 százalék. A legtöbben hagyományos éttermet választanak, a gyorséttermek a 18-24 évesek körében a legnépszerűbbek.

A válaszadók 87 százalékának a magyar ízvilág a kedvence. Második helyen az olasz ételek állnak, ezt követi a görög, majd a kínai konyha. A 18-29 évesek az amerikai és a mexikói ételeket is kedvelik.